آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

درس ۴۷زبان ترکی

درس ۴۷

از سری حکایت های ملا نصرالدین

زبان: ترکی اذربایجانی به فارسی

موضوع: هیچ فرقی نکرده....

درس ۴۷

هیچ فرقی نکرده.... هئچ بیر فرق ائله مه ییب:

ملا در سالهای پیری یک روز ادعا کرد که:

ملا قوجالیق ایللرینده بیرگون ادعا ائله دی کی:

 قدرت من در پیری هیچ فرقی با زمان جوانی نکرده است.

منیم قدرتیم قوجالیقدا جوانلیق چاغلاری ایله هئچ فرق ائله مه ییب.

پرسیدند: ملا، این را از کجا می گوئی؟

سوروشدولار: ملا،بونو هاردان دئییرسن؟

گفت: در خانه ما یک هاون سنگی است.

دئدی: بیزیم ائوده بیرداش هه ونگ وار.

من در جوانی هرچه زور می زدم آن را نمی توانستم بردارم.

من جوانلیقدا هرنه زور ووراردیم،اون گؤتوره بیلمزدیم.

حالا هم هرچه زور می زنم ،باز نمی توانم بردارم.

ایندی ده هرنه زور وورورام ، گؤتوره بیلمیرم.

از اینجا به این نتیجه می رسم که قدرتم در پیری هیچ فرقی با دوران جوانی نکرده است.

بوردان بو نتیجه یه چاتیرام کی قدرتیم قوجالیقدا جوانلیق چاغلاری ایله هئچ فرق ائله مه ییب!

نظرات 5 + ارسال نظر
میلاد 23 اردیبهشت 1389 ساعت 13:23

یاشاسین اذربایجان اللروز اغریماسین

ف 26 اردیبهشت 1389 ساعت 14:37

یاشاسین آذربایجان
من فارس هستم ولی لهجه ترکی رو فوقالعاده دوست دارم

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری
برای ارتباط قویتر بین وبلاگ نویسان آذری این لینک باکس رو ساختیم
لطفا لینک باکس را در انتهای وب قرار داده و لینک خود را ارسال کنید

مهدی 2 خرداد 1389 ساعت 23:29 http://in-rooz-ha.persianblog.ir

سلام
یاشاسین ایصفاهان اوستانی....

.... زبان و ادبیات تورکی آذربایجانی ....

Şacin 10 خرداد 1389 ساعت 14:56 http://shajin.mihanblog.com

سلاملار منیم ائل قارداشیما ، یول یولداشیما ، اللریون آغریماسون.
نمیدانم چرا درس 46 و 47 به الفبای لاتین هم نوشته نشده است ؟
بازهم از زحمات شما نهایت تشکر میکنم و از اینکه بیاد گرفتن زبان مادریم کمکم میکنید و زبان تورکی آزربایجانی را تدریس و آموزش میدهید . بی نهایت ممنون هستم.
یاشاسین آنــــــــــا ، آتـــــــــــــــا دیلیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد