آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

آموزش الفبای لاتین ترکی آذری

الفبای لاتین زبان ترکی آذربایجانی: 

در ادامه.................

FARSCA

تلفظ ها و حروف مربوطه در الفبای فارسی

حرف

Hərf

آ

a

اَ

ə

ب

b

ج

c

چ

ç

د

d

اِ

e

ف

f

گ

g

غ

ğ

ه ، ح

h

ایی

i

ای

І

ج

j

ک

k

ل

l

م

m

ن

n

اُ

(او) تلفظ بصورت O

o

اُ تلفظ بصورت

( عو)

ŏ

پ

p

ق

q

ر

R

س ، ث ، ص

s

ش

ş

ت

t

یو

.او

u

أ ُ

ŭ

و ،

w v

v

خ ، ژ

x

ای

. یی

y

ذ ، ز

z

  

آنا

(

ana)

اَردَم

(

ərdəm)

چیچَک

(

çiçək )

قیزیل

(

qІzІl)

اوغلان

(OĞLAN)

گؤل

(

gŏl)

یورد

(yurd)

تورک

(

tŭrk)

نظرات 6 + ارسال نظر
علی 11 مرداد 1389 ساعت 19:51 http://alistory.blogfa.com

سلام عزیز شرمنده شده ام من یک کمی از مطالب تو برداشتم به این خاطر برگشتم تو یکی از سایت اموزش زبان ترکی گذشتم برای فارس ها به خدا انها هم خیلی دوست دارند زبان ترکی را بلد باشند من واقعا ازت عضو خواهی میکنم من خودم ترک هستم

دوست عزیز اشکالنداره ولی بی انصافیه اسم وبلاگمو اخر مطلبتون ذکرنکنید...........چون این مطالب(مکالمات ترکی به فارسی) کاملا منحصربه فردند.

سلام .حروف لاتین رو سرچ کردم و به وبت رسیدم .خیلی به دردم خورد.ممنون

سعید 4 خرداد 1390 ساعت 21:37

سلام من فارسی نوشتم تا فارس زبانها هم بفهمند زبان ترکی نه لهجه ترکی .و بو گوزال و دیرالی وبلاگین دان تشکور الریم یورلمیاسیز

ممنون دوست عزیز..
البته زبان ترکی در ایران با لهجه های ترکی مختلف تلفظ میشه(از خراسان شمالی گرفته تا فریدن اصفهان و یا تبریز و ارومیه...!)
زبان فارسی هم یک زبانه ولی با لهجه های گوناگون تلفظ میشه.فارس زبانها هم بلدند ترکی یک زبان رسمیه ولی اون هم بالهجه های مختلف تلفظ میشه....
من خودم یک فارس زبانم.........
موفق باشی.

عدنان 17 خرداد 1390 ساعت 12:04

سلام
یعنی الفبای ترکی دو تا حرف (ج) داره؟

سلام
نه..یه حرف ج c داره و یه حرف ژ j....

mozhdeh 1 شهریور 1390 ساعت 02:00 http://www.hellosalut.blogfa.com

ان گوزل سایتوز وار . اییی یاشیاسوز . گلن گونلروز خیریگینن گلسین . یاشا

ساغول عزیزدوستوم

VƏHİD 22 تیر 1391 ساعت 16:04

با سلام خدمت شما وضمن تشکر با اینکه از زمان قراردادن این جدول باید به عرضتان برسانم که چند مورد اشتباه در آن وجد دارد که به شرح زیر میباشند:در لاتین آذربایجانی حرف j فقط صدای ژ را میدهد و حرف x فقط صدای خ همچنین y فقط صدای ی البته بصورت ساکن شکل صحیح نوشتاری ŏوŭ به ترتیب بصورت öوüمیباشد ولازم به ذکر است که سه مصوت öوüو I معادل فارسی وعربی ندارند به همین دلیل نمایش آنها چه بصورت گفتاری وچه بصورت نوشتاری مشکل وبعضا" غیر ممکن است.
وحید از اردَبیل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد